Dit gaat niet altijd vanzelf. Soms heb je als kind even iemand nodig die samen met jou op zoek gaat naar wie jij nu eigenlijk bent. Zodat jij jezelf beter leert kennen en samen met mij kunt werken aan de dingen die nog niet zo lekker lopen.

Zoals positief over jezelf denken, zelfvertrouwen hebben, emoties herkennen en hiermee om leren gaan. Ik kan je ook veel leren  over begaafdheid en gevoeligheid. En geef je alle ruimte  voor alles waar jij vragen over hebt en waar je mee rond loopt. Lees verder..

Wat gaan we doen?

Ik help jouw kind om de kracht in zichzelf (opnieuw) te vinden. De oplossingen komen vanuit het kind zelf. Ik ga op een speelse manier met het kind aan de slag, zodat de oplossingen zichzelf aan kunnen dienen. Daarbij ga ik uit van de kwaliteiten en mogelijkheden van het kind in plaats van het probleem dat het kind of de omgeving van het kind ervaart.

Vaak krijgen kinderen stempels of diagnoses binnen de reguliere hulpverlening, bij mij zijn dergelijke stempels absoluut niet belangrijk, want wat zegt een dergelijke diagnose nu over jouw kind? Elk kind is uniek in karakter en gedrag en dient dan ook als zodanig benaderd te worden. Ik ga niet uit van een probleem of diagnose, maar stel je kind centraal in zijn eigenheid.


foto Coacheespel
 In de sessies zet ik verschillende methodes in, zoals creatieve werkvormen, gebruik van spellen, reflexintegratie, ontspanningsoefeningen en visualisaties, maar ook cognitieve gedragstherapie en rationeel emotieve therapie zet ik in om kinderen een stap verder te helpen in hun ontwikkeling.

Mijn manier van begeleiding van kinderen is een laagdrempelige, praktische en kortdurende manier van hulpverlening. Ik loop even met je kind mee op zijn/haar levenspad en samen gaan we op zoek naar je eigen kracht, kwaliteiten en mogelijkheden!

Ben je er als ouder bij?

In principe ben je als ouder niet bij de begeleiding van je kind aanwezig, behalve bij de reflexintegratie sessies, aangezien je dan kunt zien wat je ook thuis met je kind kan oefenen.

Hoe lang duurt een traject?

Hoeveel sessies er nodig zijn, is niet eenvoudig te zeggen. Dit hangt af van vele factoren, zoals de ernst van de klachten/zorgen en de inzet, motivatie en het vertrouwen van het kind. Als start van een traject heb ik een uitvoerig intakegesprek met de ouders, zodat ik al van hen weet hoe hun zoon of dochter zich heeft ontwikkeld tot nu toe en wat zich allemaal heeft afgespeeld in hun leven. Aan de hand van de intake kan ik een inschatting maken van wat er nodig is om kind en ouders weer een stap verder te kunnen helpen.

Veelal duurt een traject al gauw een jaar, met een sessie om de week.


Ouders L (meisje, 9 jaar)

Ontzettend bedankt voor wat jij allemaal voor L hebt gedaan. Ik heb een vrolijke, open dochter terug gekregen die nu met volle moed de wereld tegemoet kan treden!

F (meisje, 9 jaar)

ik vond het leuk bij Hennie. Ik vond alles leuk, het vertellen en bij de koeien kijken. Het was fijn om er te zijn. Ik voelde me eerder niet fijn, maar nadat ik bij Hennie was voelde ik me wel fijn. Als ik iets wou doen en het kon, dan mocht het en Hennie heeft leuke denkspelletjes.

Ouders F

Wij zagen onze dochter als een blij meisje bij Hennie vandaan komen. Het lukte Hennie om een blij gevoel bij onze dochter aan te boren. Onze dochter is beter in staat om te benoemen hoe ze zich voelt. Ook het samen praten over hoogbegaafdheid heeft haar veel opgeleverd. We zijn blij dat we de stap hebben genomen om haar naar iemand met ervaring in de begeleiding met HB kinderen te hebben gedaan. Hadden we eerder moeten doen… Ouders M (jongen, 5 jaar) De laatste twee weken merken wij mooie veranderingen bij onze zoon. Alsof het nu landt / of hij het nu -in rust- kan toepassen. Zo neemt hij momentjes voor zichzelf (even alleen), komt voor zich zelf op ( als zijn grote broer een half gemeende sorry zegt: zegt hij: nee dat is niet goed) en laatst zei hij: foutjes maken mag! Mooi!! Veel heeft hij bij jou geleerd!