Dit gaat niet altijd vanzelf. Soms heb je als kind even iemand nodig die samen met jou op zoek gaat naar wie jij nu eigenlijk bent. Zodat jij jezelf beter leert kennen en samen met mij kunt werken aan de dingen die nog niet zo lekker lopen.

Zoals positief over jezelf denken, zelfvertrouwen hebben, emoties herkennen en hiermee om leren gaan. Ik kan je ook veel leren  over begaafdheid en gevoeligheid. En geef je alle ruimte  voor alles waar jij vragen over hebt en waar je mee rond loopt. Lees verder..

Wat gaan we doen?

Ik help jouw kind om de kracht in zichzelf (opnieuw) te vinden. De oplossingen komen vanuit het kind zelf. Ik ga op een speelse manier met het kind aan de slag, zodat de oplossingen zichzelf aan kunnen dienen. Daarbij ga ik uit van de kwaliteiten en mogelijkheden van het kind in plaats van het probleem dat het kind of de omgeving van het kind ervaart.

Vaak krijgen kinderen stempels of diagnoses binnen de reguliere hulpverlening, bij mij zijn dergelijke stempels absoluut niet belangrijk, want wat zegt een dergelijke diagnose nu over jouw kind? Elk kind is uniek in karakter en gedrag en dient dan ook als zodanig benaderd te worden. Ik ga niet uit van een probleem of diagnose, maar stel je kind centraal in zijn eigenheid.


foto Coacheespel
 In de sessies zet ik verschillende methodes in, zoals creatieve werkvormen als kleien, kleuren of verven, maar ook het Coachee-spel, Bal-a-Vis-X of een onderdeel van de Methode Matheij® (De Grote Schoonmaak en/of De Reis naar Binnen).

Mijn manier van begeleiding van kinderen is een laagdrempelige, praktische en kortdurende manier van hulpverlening. Ik loop even met je kind mee op zijn/haar levenspad en samen gaan we op zoek naar je eigen kracht, kwaliteiten en mogelijkheden!

 

Ben je er als ouder bij?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus.

Hoe lang duurt een traject?

Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.


Ouders L (meisje, 9 jaar)

Ontzettend bedankt voor wat jij allemaal voor L hebt gedaan. Ik heb een vrolijke, open dochter terug gekregen die nu met volle moed de wereld tegemoet kan treden!

F (meisje, 9 jaar)

ik vond het leuk bij Hennie. Ik vond alles leuk, het vertellen en bij de koeien kijken. Het was fijn om er te zijn. Ik voelde me eerder niet fijn, maar nadat ik bij Hennie was voelde ik me wel fijn. Als ik iets wou doen en het kon, dan mocht het en Hennie heeft leuke denkspelletjes.

Ouders F

Wij zagen onze dochter als een blij meisje bij Hennie vandaan komen. Het lukte Hennie om een blij gevoel bij onze dochter aan te boren. Onze dochter is beter in staat om te benoemen hoe ze zich voelt. Ook het samen praten over hoogbegaafdheid heeft haar veel opgeleverd. We zijn blij dat we de stap hebben genomen om haar naar iemand met ervaring in de begeleiding met HB kinderen te hebben gedaan. Hadden we eerder moeten doen… Ouders M (jongen, 5 jaar) De laatste twee weken merken wij mooie veranderingen bij onze zoon. Alsof het nu landt / of hij het nu -in rust- kan toepassen. Zo neemt hij momentjes voor zichzelf (even alleen), komt voor zich zelf op ( als zijn grote broer een half gemeende sorry zegt: zegt hij: nee dat is niet goed) en laatst zei hij: foutjes maken mag! Mooi!! Veel heeft hij bij jou geleerd!